Autoskola „Fortūna”
Autoskola fortūna dibināta pirms 20 gadiem – 1994. gadā un uzskatāma par vienu no vadošajām autoskolām Latvijā. Rīgā ir atvērtas 17 auto skolas filiāles, autoskolas filiāles darbojas arī Liepājā, Daugavpilī, Alūksnē, Ādažos, Jelgavā, Mālpilī, Jūrmalā, Ventspilī, Priekulē, Siguldā, Valmierā, Limbažos un daudzās citās Latvijas pilsētās. Dāvanu karti var iegādāties autoskolas FORTŪNA filiālēs Rīgā, Jūrmalā, Siguldā, Ādažos, Jelgavā, Saldū, Liepājā, Ventspilī, Daugavpilī. Vieni uzskata, ka labākā autoskola būs tā, kura lētāka, citi – kur tuvāk, bet trešie uzskata, ka vislabākais kritērijs ir paziņu atsauksmes. Tomēr galvenais kritērijs ir apmācību kvalitāte, kura nodrošina, lai autovadītāju kursi noritētu veiksmīgi. Izvēloties autoskolu, kurā būs jāapgūst autovadītāju kursi, jāņem vērā dažādi faktori, kuri ietekmē autoskolas apmācības kvalitāti.
Autoskola fortūna ir viena no nedaudzajām autoskolām, kura piedāvā: A1, A, B, BE kategorijas ,C1, D1, C1E, C, D, CE, DE -profesionālās kategorijas; ūdenstransporta (ūdensmotocikls, motorlaiva, kuteris <24m) vadītāja apmācības kursus; traktortehnikas vadītāja apmācību uz A, B, C, E, G, H kategorijām, apsardzes kursus, šaujamieroča atļaujas kursus, pašaizsardzības kursus, automehāniķa, autoatslēdznieka, autoiekrāvēja vadītāja kursus, kā arī ekstremālas braukšanas kursus. SIA 1 A FORTŪNA, MBR veic arī bezdarbnieku, darba meklētāju un strādājošo apmācību, pamatojoties uz līgumu ar Nodarbinātības valsts aģentūru un izsniegtu kuponu attiecīgai programmai.
Pirms izlem, vai autoskola fortūna būs Tava īstā auto skola, izvērtē Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD) statistiku (pieejama CSDD mājas lapā) – tā uzzināsi vairāk par sniegtās apmācības kvalitāti. Mājas lapas statistikas sadāļā ietverta ikviena auto skola Rīgā un pārējo Latvijas auto skolu statistikas rādītājiem. CSDD mājas lapā vari iepazīties ar autoskolu teorētisko un praktisko eksāmenu sekmības procentu, respektīvi, noskaidrosi, kāds ir autoskolu reitings, kā arī izvērtēt atsevišķu pasniedzēju un instruktoru sniegumu. Ļoti daudzi nokārto braukšanu ar otro reizi, bet instruktoru un mācību iestāžu statistikā tas diemžēl netiek atspoguļots. Statistika nav ideāla, jo sniedz informāciju tikai par kursantu panākumiem pirmajā eksāmena kārtošanas reizē, nevis statistiku kopumā. Tādējādi pat gadījumā, ja kursants perfekti apgūst teoriju un braukšanu, taču eksāmena stresa apstākļos nokļūdās eksāmens ir beidzies, un pasniedzēja/instruktora statistika ir sabojāta.
Sākot apmācības, arī autoskola fortūna kursantu iekļauj apmācāmo grupā un nosaka nepieciešamo apmācības stundu skaitu. Nodarbībām jānotiek lekciju un diskusiju veidā saskaņā ar apmācības programmas saturu pēc noteikta grafika un noteiktā vietā. Apmācību laikā (tikai ārpus noteiktā nodarbību laika) var būt kontroldarbi un eksāmeni, lai autoskolas pasniedzējs varētu noteikt zināšanu līmeni un gatavību vadītāja kvalifikācijas iegūšanas eksāmeniem. Beidzoties teorētiskajai apmācībai, var būt kārtojams autoskolas beigšanas teorētiskais eksāmens, kura pieņemšanas un vērtēšanas kārtībai jābūt atspoguļotai noslēgtajā apmācības līgumā. Par nodarbību neapmeklēšanu autoskola ir tiesīga atskaitīt no mācību grupas. Arī šai kārtībai jābūt aprakstītai autoskolas apmācības līgumā.