Kvalitatīva sludinājuma veiksmes atslēga
Laiki, kad uzņēmumi savus paziņojumus ievietoja avīzēs, kur tiem tika atlicināts vien neliels zīmju skaits, ir pagājuši. Mūsdienās teju visi uzņēmumi dod priekšroku internetam kā piemērotākajai platformai sava ziņojuma nodošanai mērķauditorijai, un tam ir daudz būtisku iemeslu. Internets piedāvā vēl nebijušu iespēju klāstu, neierobežotu apjomu un rīkus, kas ļauj ikvienam uzņēmumam vai indivīdam nodrošināt to, ka tā veidotais teksts uzrunā potenciālos klientus, sadarbības partnerus, darbiniekus vai citus interesentus. Tādējādi arvien būtiskāk ir zināt, kā panākt to, ka izveidotais sludinājums sasniedz uzstādītos mērķus, tiek pamanīts starp konkurentiem un tiek novērtēts pozitīvi lasītāju acīs.
Kas ir sludinājums?
Vienkāršiem vārdiem skaidrojot, sludinājums ir īss paziņojums, kura mērķis ir saprotami pavēstīt par tā autora vajadzībām vai kādu ar autoru saistītu notikumu. Šie paziņojumi var būt gan rakstveida, gan mutvārdu formā un to mērķis parasti ir pārdot, pirkt, mainīt, iznomāt, izīrēt, piedāvāt vai meklēt darba vietu, paziņot par konkrētiem pasākumiem u.tml. Tā piemēram, portālā Dalder sludinājums var būt saistīts ar elektroniku, darbu, izklaidi, transportu, nekustamajiem īpašumiem, lauksaimniecību, dzīvniekiem, biznesu, apģērbu, celtniecību, veselību, māju, ražošanu un pat iepazīšanos, izglītību un bērniem. Sludinājumos parasti tiek ietverti konkrēti fakti, tie ir pasniegti koncentrētā veidā un tajos obligāti jānorāda iespēja sazināties ar autoru un iegūt vairāk informācijas.
Kā izveidot kvalitatīvu sludinājumu, kas sasniedz tā autora mērķus?
- Pirms sludinājuma ievietošanas izmanto meklētājprogrammu google.lv, lai izpētītu citus līdzīgus piedāvājumus un to piedāvātās cenas. Analizē konkurentus un izmanto iegūtās atziņas sava piedāvājuma noformulēšanai.
- Neizplūsti garos tekstos – nodod informāciju īsi un kodolīgi. Lai gan internetā nepastāv apjoma ierobežojumi, ir jāņem vērā tas, kādi ir mūsdienu interneta lietotāja paradumi. Lasītāji parasti nevēlas iedziļināties garos pārspriedumos par to, cik labs ir konkrēts produkts vai pakalpojums. Tādēļ ziņojumam nav jābūt garam un detalizētam aprakstam, bet galvenais ir tekstā pieminēt labākās preces īpašības. Norādiet iespēju saņemt papildu informāciju, ja potenciālajam pircējam vai klientam rodas jautājumi vai pastiprināta interese.
- Raksti vienkāršā valodā – tas nodrošinās to, ka konkrētā ziņojuma lasītājs to sapratīs un neradīsies pārpratumi vai neskaidrības. Sludinājums ir sava veida reklāma, tāpēc vēlams izvairīties no specifiskiem terminiem un svešvārdiem. Esi viegli saprotams un konkrēts, bet, ja rodas šaubas par uzrakstīto tekstu, palūdz to pārlasīt kolēģiem vai cilvēkiem no malas.
- Ievēro pareizrakstību un izvairies no kļūdām. Liels pareizrakstības kļūdu skaits liks ziņojumam izskatīties neprofesionālam un cilvēki to neuztvers nopietni. Ieteicams izveidoto tekstu iesniegt pārlasīšanai korektoram, kurš ne tikai izlabotu pieļautās gramatikas kļūdas, bet palīdzēt tekstu padarīt labskanīgāku.
- Pievērs uzmanību virsrakstam – tā ir lieta, ko potenciālie pircēji pamanīs pirmo. Ja virsraksts piesaistīs uzmanību, sludinājums tiks atvērts un izlasīts. Arī tad, ja pats teksts ir prasmīgi uzrakstīts un saistošs, nepiemērots nosaukums var būt šķērslis tā mērķu sasniegšanai.
- Pievieno fotoattēlus – sludinājuma vizuālajam noformējumam internets ir ļoti pateicīga platforma. Bez papildus izmaksām ziņojumus ir iespējams papildināt ar dažādām bildēm, kas piesaistīs uzmanību. Tomēr jāņem vērā, ka pārspīlēt ar bilžu skaitu nevajadzētu, efektīvāk būs pieturēties pie kvalitātes nevis kvantitātes principa.
- Ievietojiet savu ziņojumu tam paredzētajā kategorijā. Lai jūsu teksts sasniegtu savu mērķauditoriju, liela nozīme ir tam, vai tas ievietots atbilstošajā sludinājumu vietnes sadaļā. Ja pārdod mašīnu, ievieto to sadaļā “auto”, ja meklē darbiniekus – sadaļā “darbs”. Izvairies no ziņojuma ievietošanas vispārīgās sadaļās kā “citi” vai “dažādi”.
- Neaizmirsti pievienot kontaktinformāciju un skaidri norādi gan savu vai uzņēmuma adresi, gan telefona numuru un e-pastu. Pārbaudi, vai norādītajā informācijā nav kļūdu, kas varētu būt šķērslis saziņai ar potenciālo pircēju. Atceries pievienot saiti uz uzņēmuma mājaslapu, iepriekš pārliecinoties, vai mājaslapa strādā un tajā ievietota visa aktuālākā informācija.
Kur vislabāk izvietot savu sludinājumu?
Labi uzrakstīts ziņojuma teksts ir tikai pirmais solis ceļā pie mērķauditorijas. Liela nozīme ir tam, kurā sludinājumu vietnē tas tiek publicēts. Viena no modernākajām platformām ir Dalder.lv, kas atbilst visām mūsdienīga lietotāja prasībām un jaunākajām tehnoloģijām. Ir vairāki iemesli, kas Dalder.lv padara par labāko izvēli. Pirmkārt, portāls piedāvā specializētus sludinājumu dēļus konkrētām pilsētām un novadiem, lai padarītu meklēšanu vienkāršāku. Sludinājumus lapā ir iespējams publicēt bez maksas un, reģistrējoties portālā, tā lietotājiem ir iespēja tieši komunicēt ar interesējošā ziņojuma autoru. Otrkārt, portāls piedāvā unikālu akciju un kuponu sistēmu, kas padara pirkumus izdevīgākus. Treškārt, tā ir iespēja ātri meklēt un atrast interesējošos sludinājumus, izmantojot filtrus, kurus iespējams saglabāt un izmantot nākamajās reizēs. Pateicoties piedāvājumu novērtēšanas un atsauksmju sistēmai, kā arī lietotāju reitinga sistēmai, portāls nodrošina augustu savstarpējās sadarbības kvalitāti, ko novērtēs ikviens. Plašākai informācijai apmeklējiet portālu www.dalder.lv.