Salīdzinājums ar Autoprieks – autoskolu duelis
Mūsdienās visa nepieciešamā informācija kāda lēmuma pieņemšanai pieejama internetā, un nav gandrīz nekā tāda, ko tur nevarētu uzmeklēt. Tajā pat laikā jāsaka, ka bieži vien svarīgākā informācija aprakta kaut kur faktu gūzmā, un dažreiz pietrūkst kāda kopsavilkuma par tev interesējošo, konkrēto tēmu. Līdzīgi ir arī ar autoskolām – to skaits Latvijā mērāms simtos, un nav pieejams neviens salīdzinošs resurss, kur būtu apkopota pamatinformācija. Plānojam mainīt šo situāciju, un sākt rakstu sēriju, kurā salīdzinām autoskolas.
Šoreiz rakstu sēriju aizsāk divu lielu autoskolu duelis – Presto salīdzinājums ar Autoprieks. Uzreiz gan jāsaka, ka šādi salīdzinājumi nav domāti, lai atrastu kādu labāko autoskolu – katrai mācību iestādei ir savas stiprās un vājās puses. Šī informācija varētu tev būt noderīga, lai atrastu autoskolu, kas ir vispiemērotākā tavām konkrētajām vajadzībām. Informāciju salīdzinājumam ieguvām autoskolu mājaslapās, CSDD tīmekļa vietnē un portālā sudzibas.lv, kurā klienti var publicēt sūdzības par saņemtajiem pakalpojumiem.
Autoskola Autoprieks ir viena no vecākajām autoskolām Latvijā – tā dibināta 1997. gadā, savukārt Presto ar jauno autovadītāju apmācību nodarbojas no 2011. gada. Šo autoskolu vecuma starpība arī nosaka atšķirības pieejā, piemēram, sociālajiem tīkliem. Redzams, ka Presto aktīvi komunicē ar saviem audzēkņiem un potenciālajiem klientiem arī internetā – autoskolai ir 1128 sekotāji Facebook, 508 sekotāji draugiem.lv, 443 sekotāji twitter kotam, turpretī konkurentam ir vien 229 sekotāji Facebook un 728 sekotāji draugiem.lv. Protams, autoskolas nav nekādi sociālo tehnoloģiju uzņēmumi, tomēr tas ko liecina par to, cik pieejams ir uzņēmums laikā, kad lielākā daļa saziņas notiek interneta vidē. Piedevām, sociālie tīkli ir viena no vietām, kur visaktīvāk tiek veiktas dažādas atlaižu akcijas, kas ļaus tev ietaupīt. Šeit jāatzīmē arī negatīvā statistika – portālā sūdzības.lv par Presto iesniegtas 4 sūdzības, savukārt par Autoprieks – 26. Autoskolu mājaslapās pieejamā informācija liecina, ka tikai Presto izveidojis vadības tālruni sūdzībām, lai risinātu kvalitātes problēmas uzņēmuma iekšienē.
Protams, komunikācija ar audzēkņiem ir tikai viena monētas puse – jāspēj arī ko iemācīt! Šo faktoru izvērtēšanā lieti noder CSDD pieejamā statistika par pēdējiem 6 mēnešiem. Redzams, ka šajā ziņā autoskolas ir visai vienlīdzīgas, tomēr viena nedaudz izvirzās priekšā. Nolikto eksāmenu sadalījums pa procentiem (Presto/Autoprieks): teorija – 76,60%/89,23%, Braukšana B kategorija – 45,45%/50,00%, A kategorija 50,00%/77,78%, Citi 38,46%/56,76%.
Kā redzams, autoskolu sacensība ir visai sīva, un pirms izvēles droši vien būtu labāk arī tās apciemot un parunāties ar darbiniekiem – noskaidrot cik atsaucīgs, laipns ir kolektīvs, iegūt vairāk informācijas par apmācību ilgumu, pasniedzējiem.